Plan Keluarga






ADA 2 PILIHAN MEDIKAL KAD
1. PLAN INDIVIDU
2. PLAN FAMILY





 
KSKLUSIF UNTUK KAKITANGAN KERAJAAN, BADAN-BADAN 
 BERKANUN & PIHAK BERKUASA TEMPATAN
 
 Kad Perubatan CUEPACS CARE




KAD INI TINGGI NILAINYA !
CuepacsCare direka khas untuk menyediakan suatu perlindungan Penghospitalan & Pembedahan yang lengkap, manfaat-manfaat yang lebih dan kad kemasukan tanpa-kesulitan yang akan dapat memudahkan prosidur kemasukan ke panel hospital pakar swasta.

Kad ini dikeluarkan kepada semua ahli keluarga yang berumur 18 tahun dan ke atas. Anak-anak yang berumur di bawah 18 tahun boleh menggunakan kad ibu bapa.
Dengan Kad CuepacsCare, kemampuan membayar bil perubatan semasa kecemasan tidak lagi menjadi satu persoalan. Anda hanya perlu mengemukakan Kad CuepacsCare semasa hadir ke panel hospital pakar swasta untuk rawatan kemasukan
 1.PAKEJ SEKELUARGA
 (TANPA HAD ANAK)-SEHINGGA 18THN ATAU /23 TAHUN(BELAJAR)

2.PAKEJ INDIVIDU
Kami ingin memaklumkan bahawa
pada 19 Ogos 2013, CIMB Aviva Assurance Berhad dan CIMB Aviva Takaful Berhad
telah BERTUKAR NAMA kepada
Sun Life Malaysia Takaful Berhad.


CARUMAN BULANAN
(B/Angkasa/Cek/Kredit Kad)
 
CUEPACS telah melancarkan Skim CuepacsCare untuk membantu Penjawat Awam mendapat rawatan pakar di hospital swasta. CUEPACS dengan kerjasama Medicare Assistance dan SUN LIFE Takaful telah memperkenalkan Program Penghospitalan dan Pembedahan Cuepacscare dengan menyediakan manfaat maksimum dan mampu disertai oleh semua warga penjawat awam seluruh negara!
Keistimewaan Cuepacscare:
a. Kadar sumbangan yang mampu dimiliki oleh semua.
b. Kemudahan pembayaran melalui potongan Biro Angkasa.
c. Diterima lebih 60 panel hospital swasta di seluruh Malaysia.
d. Cepat, mudah dan diperakui oleh ahli CUEPACSCARE sejak tahun 1999.

Manfaat CUEPACSCARE:
Memberi perlindungan bagi kos rawatan untuk pekerja sektor awam serta ahli keluarga dengan hanya potongan gaji Biro Angkas. Ianya berfungsi sebagai medikal kad yang akan cover SELURUH KELUARGA ANDA dengan coverage RM60K setahun UNLIMITED SEUMUR HIDUP. Malah anda turut menikmati manfaat tabungan  daripada caruman anda setiap bulan.

Terdapat 2 cara:
A. Penyertaan secara bayaran bulanan – potongan gaji melalui Biro Pekhidmatan Angkasa.
1. Lengkapkan borang CuepacsCare.
2. Sertakan salinan kad pengenalan dan slip gaji (pemohon sahaja).
3. Perlindungan hanya berkuatkuasa lima belas (15) hari selepas sumbangan pertama diterima daripada CUEPACS dan bukan dari tarikh potongan pertama.

Berikut adalah borang dan risalah CUEPACSCARE untuk dimuat turun :
.................................................................. ..................................................................
Risalah CuepacsCare
Borang CuepacsCare
.................................................................. ..................................................................
Borang Perubahan Di Dalam Sijil Takaful
Borang Tuntutan
..................................................................
Borang Penambahan Nama Anak/ Penukaran Plan Individu Ke Keluarga

Berikut adalah Senarai Hospital Panel.pdf untuk dimuat turun sebagai rujukan anda :

..................................................................
Senarai Hospital Panel


CARA MEMBUAT TUNTUTANRawatan Kemasukan Hospital
1. Borang Tuntutan dan Laporan Perubatan yang dilengkapi dan ditandatangani serta pengesahan majikan
2. Salinan Kad Pengenalan
3. Bil dan invois asal
4. Resit asal
5. Bil terperinci
6. Jika sudah bersara, sila sertakan salinan Kad Pesara
Elaun Tunai Harian
1. Borang Tuntutan yang dilengkapi dan ditandatangani serta pengesahan majikan
2. Nota Discaj Hospital (termasuk Tarikh Kemasukan dan Tarikh Discaj dengan diagnosis mesti tertulis di atasnya)*
3. Salinan Kad Pengenalan
4. Jika sudah bersara, sila sertakan salinan Kad Pesara
* Jika tidak ada diagnosis pada discaj, sebuah laporan perubatan harus diperolehi
Pra dan Rawatan Selepas Penghospitalan
1. Borang Tuntutan yang dilengkapi dan ditandatangani serta pengesahan majikan
2. Salinan Kad Pengenalan
3. Bil dan invois asal
4. Resit asal
5. Jika sudah bersara, sila sertakan salinan Kad Pesara
Sebarang Pertanyaan :-
CRESCENT SOLUTIONS (M) SDN BHD
Tel : 03 3374 6268
Faks : 03 3374 1095
Emel : admin@crescentsolutions.my
www.crescentsolutions.my
..........................................................................................................................................................................................................................................................................
...........................................
































.





































































..........................................................................................................................................................................................................................................................................
Berikut adalah borang dan risalah CUEPACSCARE untuk dimuat turun :
.................................................................. ..................................................................
Risalah CuepacsCare
Borang CuepacsCare
.................................................................. ..................................................................
Borang Perubahan Di Dalam Sijil Takaful

..................................................................
Borang Penambahan Nama Anak/ Penukaran Plan Individu Ke Keluarga
Berikut adalah Senarai Hospital Panel.pdf untuk dimuat turun sebagai rujukan anda :

..................................................................
Senarai Hospital Panel

HAD UMUR PENYERTAAN
..........................................................................................................................................................................................................................................................................

INFO TERKINI : KAD CUEPACSCARE


SALAM SEJAHTERA...

Ramai yang telah menghubungi saya bertanyakan tentang Kad Cuepacscare. Untuk pengetahuan semua pengunjung blog ini, pihak Cuepacscare telah menamatkan semua agen Takaful Ikhlas yang mempromosikan Kad CuepacsCare dan segala urusan dan pertanyaan berkenaan Kad Cuepacscare boleh berhubung terus dengan pihak pengurusan CuepacsCare.


Medicare menyediakan Pusat Khidmat Pelanggan, sekiranya anda memerlukan sebarang bantuan selaras dengan komitmen kami dalam memberi perkhidmatan terbaik kepada para peserta Takaful.

PUSAT KHIDMAT PELANGGAN

Berikut adalah perkhidmatan yang disediakan ;
1.
Pertanyaan - pengendalian soalan-soalan umum
2.
Pertanyaan - tentang produk dan perkhidmatan kami
3.
Pertanyaan - tentang tuntutan
4.
Pembayaran - tunai, cek atau kredit kad
5.
Pembaharuan Sijil
6.
Pengurusan Polisi
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk dan 
perkhidmatan kami, sila hubungi :
Telefon : 03 3371 4248
Faks : 03 3371 4258
Waktu Pejabat : Isnin - Jumaat (9.00 pagi - 5.00 petang)
Alamat Kami :
Medicare Assistance Sdn Bhd
B-5-3A, Pusat Perdagangan Intania,
Jalan Intan, Persiaran Raja Muda Musa,
41200 Klang Selangor.






Berita Terkini
Loading...
Hantar Pesanan
Press Esc to close
Hakcipta © 2014 Takaful Ikhlas Hak Cipta Terpelihara.